Dronning Sonjas skolepris til Apalløkka skole

Skolestart hovedinngang

For en tid tilbake ble Apalløkka skole nominert til Dronning Sonjas skolepris. Bare å bli nominert var en stor ære. At vi skulle vinne selve prisen er mildt sagt fantastisk. Pressemeldingen ble sendt ut tirsdag 2. oktober kl. 12 etter at leder for juryen Inga Bolstad hadde vært i audiens hos dronningen.

Vi ønsker å takke for at noen har sett hvem vi er og hva vi har fokus på. I to år har vi ønsket å vise alle at vi er en skole som er sammen om. Sammen om engasjement, å ha trua, empati, klokskap, respekt, raushet, ambisjoner, ekthet, integritet, optimisme, varmt hjerte og skarpt blikk. Ferdighetene nevnt her er med på å bestemme skolekulturen vår. Det gir energi og motivasjon for det videre arbeidet med de flotte elevene våre. Som rektor Elisabeth Dullum sier er vi gode på mye, men vi kan også bli enda bedre på mangt. Vi er på vei, og er inne i en god flytsone nå. Vi skal fortsatt «være på» og oppmerksomme.

Vi ser nå frem til besøk av HKH Dronning Sonja som vil dele ut prisen til skolen.

Du kan lese mer om prisen på blant annet Utdanningsdirektoratets sider: https://www.ntbinfo.no/pressemelding/apallokka-skole-vinner-dronning-sonjas-skolepris?publisherId=89282&releaseId=17854321

Undervisningsinspektør Fred Ivan Mrsa Sydengen og elev Hanan Zaaj var også gjester i dagsrevyen kl. 19 tirsdag 2. oktober.