Kunsten på Apalløkka renses og restaureres

Kunstverk på Apalløkka skole restaureres

Da Apalløkka skole var ny, i 1970, laget Per Kleiva kunsten som fremdeles pryder to store vegger i 1. og 2. etasje. Per Kleiva, som døde nå i høst, var en stor og anerkjent norsk kunstner. Vi er stolte over å ha hans kunst på skolen hos oss.

Men 1970 er lenge siden og nå var det på tide med en ny restaurering. Dette ble også gjort i år 2000 da skolen gjenåpnet som ungdomsskole etter å ha vært brukt til både sosialhøyskole og lokaler for bydelsadmininistrasjon.

Akkurat nå om dagen har vi dyktige fagfolk inne for å gjøre jobben med å restaurere kunsten. Det er spennende å se hvordan de jobber og hvor nøyaktige de er i sitt arbeid.

Her kan dere se informasjonsplakaten NIKU, som står for restaureringen, har laget om sitt arbeid hos oss: Plakat_utkast.pdf

Vi gleder oss til å se sluttresultatet og lover å ta vare på Kleivas kunstverk videre