Velkommen tilbake!

Bilde av skolen

Byrådet informerte på pressekonferanse i uke 15 at ungdomsskolene skal åpne igjen på rødt nivå fra og med mandag 19. april. Det betyr at perioden med heldigital hjemmeundervisning er over, og alle elevene vil være fysisk tilbake på skolen i deler av undervisningen. Det gleder vi oss til! For samtlige trinn vil det være en kombinasjon av digital hjemmeskole og fysisk undervisning påskolen. De enkelte klasser får informasjon fra sine lærere om når de skal være på skolen og når de har hjemmeundervisning.

Vi har gjort noen endringer fra tidligere rødt nivå som gjør at samtlige kohorter har bedre fysisk plass i sine respektive rom. Dette medfører at 9. trinn har noe mer hjemmeundervisning enn de har hatt tidligere. For 8. og 10. trinn blir rødt nivå veldig likt slik det var før skolen stengte.

Per 16. april har ikke skolen fått informasjon om nye smittetilfeller blant elevene på skolen i uke 15. Dette lover godt, men vi minner om viktigheten av at alle følger anbefalingene rundt smitteverntiltak. Vask hendene, hold avstand og ha få nærkontakter. Ikke minst må man holde seg hjemme ved sykdom og luftveissymptomer. Ved ev sykdom må man ta en test jmf gjeldende råd og regler, selv ved små og diffuse symptomer som litt vondt i hode, litt snufsete eller rennende nese, kvalme, slapphet også videre. Skolen har ukentlige møter med smitteteamet i bydelen. Smitteteamet og skolen oppfordrer alle til å ha få nærkontakter også på fritiden.

Vi gleder oss til å se deg igjen mandag!

Med hilsen alle på Apalløkka skole.