God påskeferie

Påskeillustrasjon

Påskeferien venter på oss alle sammen og vi håper at dere får gode dager til elever og ansatte møtes igjen til første skoledag etter ferien tirsdag 6. april. Det vil fremdeles være hjemmeskole i uke 14.

I dag sendte skolens ledelse ut en melding der det blant annet sto dette:

I Kong Haralds tale til alle sammen fredag 26. mars sier han blant annet følgende gode ord:

Jeg vil nå før påske si at jeg tenker på dere. Det norske folk har vist et unikt samhold, tillit og tilpasningsvne over lang tid. Jeg er virkelig imponert!

Men dere, nå røyner det på . Og samholdet vårt trenger vi kanskje mer enn noen gang. Vi trenger å vise hverandre raushet og vennlighet. Vi trenger å styrke hverandre i troen på at det nærmer seg slutten på dette.

Videre minner vil alle foresatte om å ta ekstra godt vare på ungdommene deres i påska. De trenger oppmuntring, ros, å bli sett, litt alenetid og mye kjærlighet. Ta godt vare på dere selv, dere er ungdommens viktigste støtte i hverdagen. Gjør noe sammen som det kanskje er lenge siden dere har gjort. Spill et spill, gå en tur, tenn et bål eller nyt stillheten.

Til elevene sier vi: Vær snille med dere selv og med alle rundt dere, gjør hyggelige ting og fyll på med masse frisk luft. Vi er glade i dere alle! Takk for at dere er akkurat dere!

De ansatte får disse ordene med seg inn i ferien: Lag dere pusterom, hygg dere der dere er og skap magiske øyeblikk for dere selv og de rundt dere. Dere er så ekstremt viktige i møte med ungdommene våre - fyll på med positiv energi.

Og som alltid gjelder dette: Ta kontakt med oss dersom det er noe dere lurer på!

God påske fra skolens ledelse